0x0000007e BlueScreen Vista

30/08/2009 - 16:00 von Claudi | Report spam
Hallo, ich habe einen recht neuen Rechner und Vista drauf. Vor drei Tagen hat
sich der Computer zum ersten mal "unterwertet Heruntergefahren". Ab heute
fàhrt er hoch und fàhrt nach kurzem sofort wieder "unterwartet Herunter".
Fehler: Blue Screen, BCCode: 1000007e Ich habe nicht bewußt in den
letzten Tagen Software installiert. Ich habe unter Programme gesehen, dass
ich eine neue "DropBox" ein Programm das ich verwende und eine Toolbar neu
war, die habe ich im "Abgesicherten Modus" deinstalliert. Was kann ich nur
machen?

Ich habe das mit dem "Wiederherstellen gelesen" - weiß aber nicht wie das
geht?

Dieses SP2 irgendwas kann ich nicht installieren, da ich ja nicht online im
"Abgesicherten Modus" komme?

Ich schreibe an meiner Diplomarbeit und verzweifel, weil ich nicht mehr
weiter machen kann. Gerade schreibe ich von einem anderen Computer.

Kann mir jemand helfen?

Vielen Dank
 

Lesen sie die antworten

#1 Stefan Rauter
30/08/2009 - 16:59 | Warnen spam
Claudi schrieb am So 30.08.09 | 16:00:

Hallo, ich habe einen recht neuen Rechner und Vista drauf. Vor drei
Tagen hat sich der Computer zum ersten mal "unterwertet
Heruntergefahren". Ab heute fàhrt er hoch und fàhrt nach kurzem sofort
wieder "unterwartet Herunter". Fehler: Blue Screen, BCCode:
1000007e



Du bist nicht allein.

<http://support.microsoft.com/kb/973879/en-us/>

Known issues
After you apply this update, you may receive a "Stop 0x0000007e" or "Stop
0x00000050" error message within 10 minutes after system startup.

If you have already applied this update and are experiencing these issues,
use one of the following methods to uninstall the update:
Method 1

1. Start the system in safe mode.
2. Click Start, and then click Control Panel.
3. Click Uninstall a program under the Programs section.
4. In the Tasks list in the left navigation area, click View installed
updates.
5. Click the entry for Update for Microsoft Windows (KB973879), and then
click the Uninstall. Click Yes when you are prompted to confirm the
uninstallation.

Note If you are prompted for confirmation or for the administrator
password, click Yes to confirm, or type the administrator password.
6. Restart the system when you are prompted.

If you receive a Stop error message before you can open Control Panel to
uninstall update KB973879, shut down the computer, disconnect any removable
devices except for the keyboard and mouse, disable wireless devices and
Bluetooth devices, and then retry Method 1. If you continue to receive Stop
errors, try Method 2.

Method 2
Follow the steps in the following Microsoft documentation to restore the
system:
http://windowshelp.microsoft.com/Wi...4a7d-a625-
d762dd8e79e51033.mspx (http://windowshelp.microsoft.com/Windows/en-
US/Help/9f6d755a-74bb-4a7d-a625-d762dd8e79e51033.mspx)
If method 2 does not revert your system to a previous state, try method 3.

Method 3
Start the computer by using a Windows Preinstallation Environment (Windows
PE) boot CD and then perform an offline uninstallation of update KB973879.
For more information, visit the following Microsoft TechNet Web site:
http://technet.microsoft.com/en-us/...y/cc709665(WS.10).aspx
(http://technet.microsoft.com/en-us/...y/cc709665(WS.10).aspx)

Tschüss,
Stefan
"The PROPER way to handle HTML postings is to cancel the article,
then hire a hitman to kill the poster, his wife and kids, and fuck
his dog and smash his computer into little bits. Anything more is
just extremism." - Paul Tomblin

Ähnliche fragen