Lizensierung

28/04/2009 - 09:32 von chussi | Report spam
Hallo, bin auf der Suche nach einer verlàsslichen Antwort zum Thema
Lizensierung.

Ich möchte zwei SCCM 2007 R2 aufsetzen. Dazu in 57 Fillialen einen BDP als
lokale Softwarequelle. Brauche ich dann je BDP eine Managemtlizenz zum
verwalten der Clients ? Ist diese Lizenz abhàngig auch welchem OS ich den BDP
installiere oder welche Clients ich damit managen möchte ?

Hier mal ein Auszug aus einem Microsoftforum:
OK, here's the official answer from the licensing people:

Distribution points do not require special Configuration Manager licenses
(only primary site servers do as stated above).

However, if you want to manage the distribution point, then you'll need a
management license. If the managed OS is a desktop OS, then a client
management license is appropriate. If the managed OS is a server OS, then you
need a server management license, and then you get into the standard vs.
enterprise management license issue (which depends on the level of management
desired).

So, hope that clears it up. If your branch DP is on a server OS, then yes,
it is more expensive to manage than on a desktop OS :-( I didn't know that
either, but then again, I don't deal with licensing at all (leave that for
the marketing types). I'd have expected that a client is a client also.
Quelle:
http://social.technet.microsoft.com...e5e7cec858
 

Lesen sie die antworten

#1 Torsten [MVP]
28/04/2009 - 10:23 | Warnen spam
Hallo chussi,

eine "verlàsslichen Antwort" wirst Du zum Thema Linzensierung nur von Deinem
Microsoft-Ansprechpartner bekommen (so jedenfalls meine Erfahrung bisher).

Gruß,
Torsten

"chussi" wrote:

Hallo, bin auf der Suche nach einer verlàsslichen Antwort zum Thema
Lizensierung.

Ich möchte zwei SCCM 2007 R2 aufsetzen. Dazu in 57 Fillialen einen BDP als
lokale Softwarequelle. Brauche ich dann je BDP eine Managemtlizenz zum
verwalten der Clients ? Ist diese Lizenz abhàngig auch welchem OS ich den BDP
installiere oder welche Clients ich damit managen möchte ?

Hier mal ein Auszug aus einem Microsoftforum:
OK, here's the official answer from the licensing people:

Distribution points do not require special Configuration Manager licenses
(only primary site servers do as stated above).

However, if you want to manage the distribution point, then you'll need a
management license. If the managed OS is a desktop OS, then a client
management license is appropriate. If the managed OS is a server OS, then you
need a server management license, and then you get into the standard vs.
enterprise management license issue (which depends on the level of management
desired).

So, hope that clears it up. If your branch DP is on a server OS, then yes,
it is more expensive to manage than on a desktop OS :-( I didn't know that
either, but then again, I don't deal with licensing at all (leave that for
the marketing types). I'd have expected that a client is a client also.
Quelle:
http://social.technet.microsoft.com...e5e7cec858

Ähnliche fragen